Photobucket

02 Julai 2012

4 pemuda itu...

4 PEMUDA itu

untuk kali ini aku melangkah lemah... ntah kenapa malas rasanya untuk aku laksanakan t/jawab 
aku yang satu itu untuk kali ini..... mungkin sebab gerimis menyusul selepas hujan lebat pagi tadi...
hehehe.... pandai plak cari alasan nk salahkan cuaca... ..

aku tiba di situ selepas 45minit panggilan agung itu berlalu.....
agak lengang... dalam kebasahan akibat hujan (hehe...mcm xpuas hati ngan hujan dari td) aku terus masuk melalui pintu depan.... disebalik celahan daun pintu depan itu aku terlihat kelibat 4org pemuda....
umur lingkungan awal 20an... semua xsehensem aku.... hahaha... sempat jgk aku riak dlm diri... sengaja nk tambah dosa serba sedikit... adoyai ... apa nk jadi dgn aku...


ketika aku melangkah masuk 4 lelaki muda tersebut bersiap-siap untuk menyaipkan sebuah angkatan... 
angkatan untuk bertemu yg maha kuasa..... aku terus mensucikan diri di bilik berhampiran....


aku sebenarnya agak kagum dengan 4 lelaki muda itu... walaupun xhensome (hahaha...) aku dpt melihat....
golongan muda smcm diorg ni mgkin susah nk jmpa zmn skrg... berpenampilan ringkas... terlalu ringkas...
tertib pergerakan.... tersusun bicara.... saling menghormati antara mereka... dengan senyuman mesra masing-masing mempelawa sesama sendiri untuk menjadi ketua waktu itu..... :-) 


setelah aku perasan yg aku dh suci... aku mengambil tempat di posisi paling kanan.... aku angkatan tentera masbuq.. sebab aku terlepas 2x sembahan pertama .. itu je la yg aku mampu hahaha... gelak untuk sendiri.....


selepas aku menyertai 4 lelaki muda itu... baru aku merasa sesuatu.... pergerakan setiap mereka... tersusun dan cukup cermat... tidak tergopoh gapah seperti kebanyakan org (mcm aku kadang2 kuang..kuang..kuang..).. perlahan... hingga aku rasa releks untuk setiap tertib yang aku lakukan....


hingga akhir salam... ketua memberi peluang pada pembantunya mengetuai rafak sembah memohon hajat.... 
aku bukan saje rasa kagum... malah malu rasanya pada diorg .... doa yg dipanjatkan dengan penuh ikhlas untuk semua pejuang agama di seluruh dunia.... untuk semua umat yg diuji di hospital itu... dengan nada sebah dan seperti hampir menangis... doa mereka pada pencipta memberi kesan untuk aku ptg itu... 


malu rasanya ... jika aku dijadikan pembandingan mereka ibarat langit yg dijunjung.... aku cuma bumi yg sentiasa dipijak... jauh aku ketinggalan....


sebelum aku teruskan kerja aku hari itu... ketika menyambut tangan dihulur tanda persaudaraan.... jauh dlm hati aku berdoa... jika aku tidak mampu jadi seikhlas mereka... biarlah lebih ramai pemuda-pemuda seperti mereka akan lahir di bumi malaysia ini.....




walaupun manggis itu hitam... dalamnya putih bersih....
jika durian itu penuh duri... isi dalamnya amat manis....


itu saja yg aku gambarkan kepada 4pemuda islam yang aku temui zohor tadi... semoga kalian dirahmati allah....

Tiada ulasan: